Il treno par Siena - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu Il treno par Siena - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu

Il treno par Siena

Door: loukieopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlou

17 April 2011 | Italië, Rome

Vandaag ben ik met Michelle, Laura en Rafael naar Siena gegaan. Ik was zeer benieuwd, aangezien het elf jaar geleden is dat ik er ben geweest en ik me alleen kan herinneren dat het heel warm was en we alleen maar om ijs zeurden. We kwamen ongeveer om 12uur aan en toen moesten we nog een stukje bergop lopen naar de oude stadsmuur. Het centrum ligt namelijk daarbinnen en de trein rijdt helaas niet zo ver. Maargoed, het was een mooi wandelingetje. Toen we er eenmaal waren zijn we eerst even naar hét grote plein van Siena gegaan, waar ik de naam van vergeten ben :P. Daar hebben we even uitgerust, wat mensen gekeken en genoten van het mooie stadje. Daarna zijn we de kathedraal van Siena ingegaan. Dat vond ik echt heel indrukwekkend. Alle koppen van alle pauzen hingen aan de muur (oh, dat klinkt apart) en er waren prachtige muur- en plafondschilderingen en glas-in-loodramen. Ik krijg echt kippenvel van dat soort kathedralen, hoewel ik niet echt gelovig ben.
Na de kathedraal hebben we nog een beetje rondgelopen, maar aangezien iedereen nog een beetje lamgeslagen was van de hele eerste week zijn we ook redelijk op tijd weer terug gegaan.
Daarna wilde ik even naar het supermarkt gaan dat ik laatst met Doris had gevonden, maar aangezien ik die niet meer kon vinden ben ik maar het hele stuk naar de andere grote supermarkt, Esselunga gelopen. De naam zegt het al, het is ver! (althans met een hele tas boodschappen)

Nu ga ik even een pizzaatje in de oven schuiven en een rustig avondje relaxen op mijn kamer. Ook al heb ik Francesco moeten beloven dat ik iedere avond de deur uit zou gaan. Maarja, ik ben kaput.

  • 19 April 2011 - 17:31

    Miss Pizza:

    lees ik dat nou goed?? :O
    elke dag pizza? hahaha
    ben wel jaloers op je oventje hoor!!
    tot snel loeloe!!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 07 April 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 6343

Voorgaande reizen:

10 April 2011 - 07 Mei 2011

Studiereis Florence!

Landen bezocht: