Louka went to Lucca! - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu Louka went to Lucca! - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu

Louka went to Lucca!

Door: loukieopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlou

29 April 2011 | Italië, Rome

Na een vermoeiende tweede week heb ik zaterdag lekker uit kunnen rusten. Ik heb lekker uitgeslapen en ben ’s middags met Laura even gaan lunchen en even de stad in gegaan. Het was alleen enorm druk in de stad, omdat natuurlijk iedereen een lang paasweekend heeft en er dus nog eens twee keer zoveel toeristen waren :S Gelukkig was ‘ons plein’ Santo Spirito nog niet zo crowded. Hier zijn we dan ook weer gaan zitten om te lunchen en mensen te kijken.
’s Avonds ben ik vroeg gaan slapen, ik moest immers de volgende dag al om 7:15 op het station staan voor de excursie naar Cinque Terre. Zo gezegd zo gedaan. Dus ik stond om 6 uur op, liep door de miezer naar het station (over een geheel leeg piazza Santa Maria Novella!!) Maar, toen ik op het station aankwam stond alleen Rafael met een bezorgde blik te wachten..We begonnen eerst te twijfelen op we wel goede plek stonden te wachten, aangezien er nog niemand anders was en het al bijna 7:15 was. Maarja, we stonden toch echt voor de apotheek in het station, zoals op ons papier stond aangegeven. Toen de tijd verstreek en er niemand verscheen, hebben we een aantal pogingen gedaan om de contactpersonen te bellen, maar kregen geen gehoor. Conclusie; óf het is geannuleerd en ze hebben ons niks laten horen, óf het ging sowieso deze week niet door vanwege Pasen, maar dan had de school dat moeten weten natuurlijk. In ieder geval waren we allebei behoorlijk pissig, aangezien we vooraf al de 40,- hadden moeten betalen en we nu om 6 uur opgestaan waren voor niks. Maargoed, om mijn één-na-laatste weekend niet helemaal verloren te laten gaan hebben we besloten gewoon maar een trein te pakken en er een leuk dagje van te maken. We zijn eerst naar Pisa gegaan. Daar waren we al rond half tien. Ik was al wel eens in Pisa geweest, maar toen was de toren omringd met stellingen vanwege restauratie en bovendien was dat een jaar of 10 geleden, dus ik weet er niet veel meer van. Nu was de toren vrij van stellages en we hadden de wolken achter ons gelaten, dus het was erg mooi om te zien. Ook waren er nog niet zoveel toeristen op dit tijdstip, dus daar hadden we ook geen last van. Alle toeristen die er waren maakten natuurlijk wel de klassieke ‘ik-houd-de-toren-tegen’-foto’s, wat ik dan weer grappig vond om te aanschouwen.
We zijn even de Duomo ingegaan, maar hier was vanwege Pasen een mis aan de gang dus we mochten niet door de kerk lopen. En ik werd natuurlijk meteen op mijn schouders getikt omdat ik was vergeten mijn vestje aan te trekken voordat we de kerk ingingen ;)
Later gingen we nog even terug om te kijken of de mis nu afgelopen was en we de kerk wel beter zouden kunnen zien, maar toen begon er net een andere mis, iets met de kruistocht van Jezus, ik weet niet meer precies hoe het heet :$. Hiervoor stonden er een heleboel mannen in gewaden (met Nike’s eronder;)) en roze robes aan in de kerk. Ook wel bijzonder om een keer te zien, maar we vonden het nogal lang duren voordat ze iets van plan waren te gaan doen, dus zijn we maar gegaan. We hebben toen even geluncht en zijn op de trein naar Lucca gegaan. We wisten allebei niet goed wat we van Lucca moesten verwachten, maar ach, we hadden toch tijd zat :)
Lucca bleek supermooi te zijn! Het stadje ligt nog binnen de oude stadsmuren. Op deze muren is een pad waardoor je om het stadje heen kan lopen en prachtig uitzicht hebt, aan de ene kant over Lucca en aan de andere kant over de Toscaanse heuvels. We hadden het mooie weer uit Pisa meegebracht naar Lucca dus dat maakte het helemaal super! Het stadje zelf is heel knus met heel veel pleintjes met muzikanten, draaimolen, kerkje etc. Ook stonden er overal snoepkraampjes (waar je ook barbapapa- balonnen kon kopen :D), zo schattig! En in het oude amfitheater was een soort van bloemenmarkt. Supermooi om een heel plein vol met allerlei verschillende prachtige bloemen te zien! Bij sommige kramen hing zelfs een bordje met: Foto’s maken is gratis :P Hier heb ik dan ook gretig gebruik van gemaakt :D.

We blijven ons er trouwens over verbazen dat we steeds mensen, die we al eens hebben zien lopen, diezelfde dag weer tegen komen. Het is overal super toeristisch en er zijn hartstikke veel mensen en toch zien we steeds weer ‘bekende mensen’. Dit is ons in Firenze al een paar keer overkomen, maar nu alweer! Zo zagen we in Pisa een groepje mensen lopen met een mopshondje en toen we later in de trein naar Lucca zaten, kwamen diezelfde mensen met datzelfde hondje ook de trein in. En in Lucca zelf liepen we ze ook nog een keer op twee tegen het lijf! Heel apart..
Maargoed, al met al was het dus toch een geslaagd dagje, ondanks dat ons tripje naar Cinque Terre niet door ging.. Maandag heb ik wel ongeveer de hele dag geslapen, want ik was echt gigantisch moe. Hopelijk gaat die vermoeidheid wel gauw over, want komende week hebben we weer ’s ochtends les, dus ik kan het me niet permitteren om uit te slapen!

Intussen is het al donderdag en ik heb dit verhaaltje nog steeds niet geplaatst. Ik heb namelijk thuis deze week geen internet gehad. Maargoed. Deze week gaat echt heel snel voorbij, omdat we maandag geen les hadden vanwege Pasen. Woensdag vertelde onze lerares Donata dat ze ons zou gaan verlate Ze gaat 5 maanden bij een ander filiaal van Centro Fiorenza op Isola d’Elba werken. Vandaag gaf ze ons voor het laatst les en dan krijgen we morgen en volgende week een andere lerares.. Laura, Michelle en ik hebben als afscheidscadeautje een sjaal voor haar gekocht en Laura heeft een supergoede tekening van de hele klas gemaakt :). Donata was er echt door ontroerd.
Ik ben erg benieuwd of de nieuwe lerares een beetje kan tippen aan Donata. Ze was namelijk echt een fijne lerares en superlief!

Nu ik dit typ zit ik te wachten tot mijn pizza (als lunch) klaar is. Daarna ga ik denk ik even mijn boek lezen of even door de stad lopen. Vanavond gaan we in ieder geval met z’n allen even wat drinken en zaterdag op Koninginnedag geven Laura, Michelle en Rafael een etentje bij hun thuis en daarna gaan we uit! We vieren dan meteen alvast Laura’s verjaardag, die eigenlijk pas volgende week zaterdag is, maar dan is ze al weg En ga ik ook alweer weg.. Damn, wat gaat de tijd snel!!

Om nog even terug te komen op dat bekenden tegenkomen.. Gister liep ik in een enorm drukke straat mijn Japanse klasgenootje Mikiko tegen het lijf echt heeeel toevallig. En vanochtend, toen ik naar school liep, kwam ik de glibberige marktkoopman tegen die Doris een jasje probeerde aan te smeren toen ze hier was. Echt bizar. Zeker als je bedenkt dat het niet eens in de búúrt van de markt was..

Ohja, pap en mam en iedereen die zich zorgen maakt of ik wel goed eet, ik heb in huis:
-appels
-aardbeien
-frambozen
-(bananen)
En ik heb gister een heel pak melk gedronken! Goed he?!:D
(For the record, de pakken melk zijn hier wel iets kleiner dan die in Nederland)

Verder is er nog niet veel verandert aan mijn eetschema van pizza, pasta, pasta, pasta, pizza en weer pasta. Maar ach, nog maar één weekje en ik kan weer ‘typical Dutch food’ eten ;).

Ciao! Bacio e a presto!



  • 29 April 2011 - 16:31

    Evelyn:

    ooooooh ik wil een barbapapaballon:D!
    en die toren is niet meer zo scheef als dat wij er waren:P mja ze moesten hem toen beetje terugduwen anders zou hij omvallen ofso haha
    ik heb toen in pisa vlak bij de toren toen zo'n dansende bloem gekocht haha, misschien heb je die ook nog wel gezien:P
    ooh en ik heb je kaartje gehad dus hij was er wel eerder als dat jij was:)
    en nog een mededeling ik heb me ingeschreven voor een zomercursus haha 8-)
    en ik zal de koninginnemarkt wel 2 keer zo leeg kopen als normaal want anders blijven straks al die arme mensjes met die spullen zitten die jij anders gekocht had:P

    doeii(K)

  • 29 April 2011 - 16:52

    Doris:

    Hahaha, gek kindeke! Waarom staan die bananen nou weer tussen haakjes?! En fruit in huis hebben is niet genoeg, je moet 't ook nog opeten (en anders kom ik je wel helpen met de lamponi!)

    Supergrappig dat je in de kerk op je schouder getikt werd. Toon je een klein stukje bloot, willen ze je meteen aanraken :P

    Dikke knuffel en tot snel (ik ga morgen een auto schilderen, woehoehoeeeee)

  • 29 April 2011 - 16:55

    Mama:

    Hey lieverd, Pasen in Pisa en Lucca ziet er heel gezellig uit. En ik sluit me bij deze aan bij 'il pape' met zijn : bedaankt voor de mooie bloemen! En voor het kaartje dat vandaag is aangekomen. Als het nu ook nog gaat lukken om te skypen.... It's my lucky day!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 07 April 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 6343

Voorgaande reizen:

10 April 2011 - 07 Mei 2011

Studiereis Florence!

Landen bezocht: