Mia sorella, Franzi e Giardini Bolini. - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu Mia sorella, Franzi e Giardini Bolini. - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu

Mia sorella, Franzi e Giardini Bolini.

Door: loukieopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlou

17 April 2011 | Italië, Rome

Buongiorni tutti!

Come sta? Sto bene, Firenze è bellissima e sono felice qui. Ho da solo un pochino nostalgia, ma va bene. Capito?
Oke, tot zover mijn Italiaans na de eerste week ;)
We hebben deze week vooral de standaard dingen geleerd over regelmatige en onregelmatige werkwoorden, veranderingen bij enkelvoud en meervoud en we hebben onze woordenschat wat vergroot.
Doris is mij woensdag komen opzoeken. Ik had alleen ’s middags les, dus Doris is al ’s ochtends gekomen. We zijn eerst even haar spullen bij mij thuis gaan dumpen en toen even de stad in gegaan.
Ik moest haar natuurlijk wel even de belangrijke toeristische punten laten zien, het is immers zo’n elf jaar geleden dat Doris er met paps en mams is geweest. Daarna hebben we even samen geluncht en toen begon mijn scuola alweer. Doris heeft in de tussentijd gechillt langs de Arno en een enorm ver gelopen o.a. naar de Giardino di Boboli, waar we vandaag (vrijdag) ook nog zijn geweest. Afin daar kom ik later op terug. Toen mijn les afgelopen was, zijn we even langs de supermarkt gegaan en hebben toen even op de brug langs de Arno in ’t zonnetje gezeten. Daarna zijn we weer naar mijn huisje gegaan om lekkere pasta te maken. We wilden eigenlijk ’s avonds nog even wat gaan drinken, maar waren allebei eigenlijk zo moe dat we maar gewoon wat spelletjes (lees: sudoku’s :$) gedaan hebben en toen op tijd zijn gaan slapen.

De volgende dag zijn we weer redelijk vroeg opgestaan en de stad in gegaan. Eerst zijn we naar de Duomo gelopen, want daar waren we de dag ervoor nog niet geweest. Vlakbij de kathedraal was een best grote markt, waar we natuurlijk meteen weer werden meegesleurd door een glibberige Italiaan die beweerde dat hij een ‘gratis’ leren jasje voor Doris had. Na enorm veel gevlei, geslijm en kortingen, kwam het erop neer dat de jas alsnog 150,- kostte en aangezien we niet eens op zoek waren naar een jas hebben we maar snel verteld dat we die jas echt niet gingen kopen. Toen ik hem eraan herinnerde dat hij had gezegd dat de jas gratis zou zijn was hij nog beledigd ook :P
Maargoed, toen we eindelijk uit handen van de machoman waren, hebben we onze tocht voortgezet. We zijn even naar het oude stadsfort gelopen, maar daar was niet zoveel te zien. Aangezien ik erg aan koffie toe was hebben we maar even een tussenstop gemaakt om cappuccino te drinken. Daarna zijn we nog wat ‘Italiaanse’ Chinese winkeltjes ingegaan en uiteindelijk weer naar mijn huis om de pasta van de dag ervoor als lunch te eten :).
Na mijn les zijn Do en ik Francesco gaan ophalen bij het station. Hij had vrijdag vrij, dus hij kwam bij wijze van verrassing mij ook opzoeken! We zijn toen eerst maar Doris en Francesco’s spullen naar hun hotel gaan brengen, wat best ver lopen was. En vervolgens zijn we weer helemaal teruggelopen om naar een restaurantje te gaan wat Doris en ik de dag ervoor gezien hadden. Daar hebben we lekker gegeten en in een gezellig restaurantje met een erg ongeduldige ober (hij wilde al weten wat voor dessert we wilden, voordat ik überhaupt mijn pizza op had). Anyway, na het eten hebben Doris en Francesco mij heel lief thuisgebracht en zijn vervolgens weer helemaaaaaaaal naar het hotel gelopen.

Vanochtend zijn ze weer naar mij gekomen en zijn we samen naar de Giardini Bolini gegaan (dat is hoe Doris de Giardini di Boboli noemt :P) want dat is deze week gratis! En daar moet je als Nederlander natuurlijk gebruik van maken. De tuinen waren erg mooi en we hebben wat prachtige foto’s gemaakt, maarja zo heel lang kun je er ook niet zijn, want het is allemaal een beetje hetzelfde.
Dus toen we honger begonnen te krijgen hebben we de tuinen maar weer verlaten om wat te gaan eten en aangezien Francesco na het eten nog steeds honger had, zijn we nog even een ijsje gaan eten voordat mijn les begon. Doris en Francesco zijn daarna nog naar wat andere tuinen gegaan. Ze wilden eigenlijk wat musea bezoeken die deze week ook gratis zijn, maar het was er stonden zooo’n lange rijen dat ze dat maar niet hebben gedaan. Ze zijn toen al iets eerder naar mijn huis gegaan om alvast te beginnen met koken, dus toen ik thuiskwam konden we gelijk aan tafel! Wat een service hè?!
Na het eten was het helaas einde feest en zijn Doris&Franzi weer op de trein naar Parma gegaan.
Morgen ga ik met Michelle, Laura en Rafael naar Siena. Het is geen excursie van school, maar we gaan gewoon op eigen houtje met de trein. Vanavond zouden we nog wat gaan drinken in de stad, maar we hebben besloten dat we onze energie toch beter kunnen sparen voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 07 April 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 6343

Voorgaande reizen:

10 April 2011 - 07 Mei 2011

Studiereis Florence!

Landen bezocht: