Tombola, gelato e cappucino - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu Tombola, gelato e cappucino - Reisverslag uit Rome, Italië van Marlou Schyns - WaarBenJij.nu

Tombola, gelato e cappucino

Door: loukieopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlou

17 April 2011 | Italië, Rome

Vandaag heb ik een lekker rustig ochtendje gehad. Ik heb eerst een beetje uitgeslapen en ben daarna even naar het mini-supermarktje hier in de straat gegaan om wat flessen water te kopen. Daar werd de caissière wel erg chagrijnig van mij, omdat ik betaalde met een biljet van 50 euro, waardoor ze ongeveer al haar wisselgeld aan mij af moest staan. Maarja, too bad.
Na mijn ontbijt met jam die redelijk in de buurt komt van oma’s overhéérlijke frambozenjam, ben ik even naar de Ponte Vecchio en het Pallazzo Vecchio gelopen. Ik wilde eigenlijk even gaan internetten op school, maar er zijn maar vier computers en het hele kamertje zat vol met wachtende mensen, dus dat heb ik maar laten zitten. Ik heb dus even een takeaway-cappuccino gehaald en ben op een niet zo crowded pleintje gaan zitten. Het is hier namelijk wel af en toe hard zoeken naar een rustig plekje. Je ziet werkelijk door de mensenmassa de stoep niet meer. En ik heb nou eenmaal af en toe behoefte aan wat rust om me heen. Hoewel te veel rust ook niet goed is, want dan ga ik iedereen veel te snel missen! Maaaaaaar Doris komt mij als het goed is morgen opzoeken! Dus dat is wel supergezellig (hoewel ik wel van 13:20 tot 17uur naar school moet). Gelukkig vond Vittoria het wel goed als Doris een nachtje blijft slapen, dus dan hebben we de donderdag ook nog samen tot een uur of twee.
Vanavond heb ik nog een poging gedaan om bij de Giardini di Boboli te komen. Het was behoooorlijk ver lopen maar ik heb ze wel gevonden dit keer. Helaas was maar geopend tot 18:30 en ik was er later. Weer een mislukte poging dus. Ik heb wel gezien dat er tot 17 april gratis toegang is, dus ik kan er één dezer dagen nog naartoe gaan! Mais bon, toen heb ik maar een ijsje gehaald en ben weer richting huis gegaan. Mijn plan B was om ergens een pizza te halen en die langs de rivier op te smikkelen, maar ook dat mislukte een beetje. Althans, het pizza halen ging prima, alleen ze hadden hem niet voor me gesneden en ik loop uiteraard niet met een mes op zak, dus heb ik mijn pizza die intussen bijna koud was geworden maar thuis opgegeten. Daarna ben ik nog wel even langs de Arno gaan zitten om gewoon mijn gedachten even op nul te krijgen.

Ooooh, nou heb ik nog helemaal niets gezegd over mijn tweede schooldag. Vandaag hebben we echt lol gehad tijdens de lessen ook. We hebben nog iets meer geleerd over het voorstellen aan elkaar en vertellen over jezelf in het Italiaans. Ook hebben we de onregelmatige en regelmatige werkwoorden behandeld. Op het eind gingen we het spelletje Tombola spelen om de getallen beter te leren. Het was een soort van bingo alleen dan moest je achtereenvolgens bij 2, 3, 4 en 5 weggestreepte getallen steeds iets anders roepen. Met als prijs; verschillende snoepjes :) Ik had al vrijwel meteen 2 getallen weggestreept op mijn 2 kaartjes dus ik riep meteen heel enthousiast “Ambro, ambro, ambroooooooo!” Waarna iedereen mij keihard uitlachte, omdat die getallen natuurlijk wel in dezelfde horizontale lijn moesten zitten en niet verspreid over twee kaarten. Domme, domme Lou ;). Ik heb dus geen snoepje gewonnen uiteindelijk, maar we hebben wel lol gehad tijdens het spel en we gaan het morgen nog een keer spelen om het af te maken. Dus who knows, ben ik morgen een plakkerig karamelsnoepje rijker ;).
Nu ga ik maar lekker slapen, ik moet morgenvroeg immers een lief zusje van het station halen!

Bonne notte e arrivederci!


  • 19 April 2011 - 17:26

    Linnie:

    ps. je kamertje ziet er ook superleuk uit!!
    en Florence is ook supermooi te zien aan alles foto's!
    pps. heb je mijn pizza messen wel meegenomen? :O
    ppps. jammer dat je geen mesje op zak had, gelukkig wel altijd een vork he haha!!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 07 April 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 6344

Voorgaande reizen:

10 April 2011 - 07 Mei 2011

Studiereis Florence!

Landen bezocht: